Organizační struktura

Starosta

  • je volen do funkce na ustavujícím zasedání zastupitelstva z řad zastupitelů 
  • plní úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů, uzavírá a ukončuje pracovní poměr se zaměstnanci obce a stanoví jim plat podle zvláštních předpisů 
  • může po projednání s ředitelem krajského úřadu svěřit komisi výkon přenesené působnosti v určitých věcech, 
  • může požadovat po Policii České republiky spolupráci při zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku, 
  • odpovídá za informování veřejnosti o činnosti obce 
  • zabezpečuje výkon přenesené působnosti v obcích 
  • rozhoduje o záležitostech samostatné působnosti obce svěřených mu zastupitelstvem 
  • plní další úkoly stanovené tímto zákonem o obcích a zvláštními zákony 
  • zabezpečuje školení BOZP a PO zaměstnanců obce 
  • zabezpečuje úkoly vyplývající ze zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcích předpisů k němu
  • zabezpečuje pojištění majetku obce 
  • zabezpečuje plnění úkolů stanovených obcím podle zákona o požární ochraně 
  • vyřizuje stížnosti a podněty občanů 
  • příprava žádosti o dotace 
  • vyřizování agendy na úseku investorské činnosti obce 
  • zajištění výběru projektanta, součinnost při vytváření projektové dokumentace,poskytování podkladů a informací 
  • zajištění potřebných stanovisek a vyjádření k projektové dokumentaci, pokud nejsou součástí PD vrámci inženýrské činnosti zhotovitele projektu 
  • zajištění podkladů pro podání žádosti o vydání územního rozhodnutí, stavebního povolení, kolaudačního souhlasu 
  • zabezpečení podkladů a organizace zadávání veřejných zakázek dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů 
  • agenda dotací z regionální operačních programů 
  • výběr zhotovitele žádosti o dotace, projektanta PD, koordinátora BOZP 
  • spolupráce se zhotovitelem na žádosti - zajištění podkladů a příloh k žádosti, zajištění závěrečného vyhodnocení akce 
  • zajišťuje územně plánovací dokumentaci (územní plán, obchvat) 
  • zajišťuje zápis nových a výmaz odstraněných budov města z katastru nemovitosti 
  • zajišťuje vydávání vyjádření ke stavbám 

Místostarosta

  • zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti 
  • příprava žádosti o dotace 
  • zabezpečení podkladů a organizace zadávání veřejných zakázek dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů 

Administrativní pracovnice, matrikářka

  • plní úkoly obecního úřadu stanovené zákonem č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení ve znění pozdějších předpisů - vedení matričních knih a sbírek listin, vydávání matričních výpisů z knih narození, manželství a úmrtí
  • plní úkoly matričního úřadu stanovené zákonem č. 133/2000Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů
  • plní úkoly obecního úřadu stanovené zákonem č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů
  • vede spisovou službu, podatelnu a výpravnu úřadu
  • rozděluje korespondenci úřadu
  • obsluhuje datovou schránku úřadu a elektronickou podatelnu úřadu - příjem odeslání a evidování elektronických podání
  • zajištění zveřejňování materiálů na úřední desce
  • zajištění elektronických podpisů pro zaměstnance obce
  • obsluhuje pracoviště CZECH POINT
  • provádí oznámení o registraci agendy dle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech
  • archivuje a eviduje spisové materiály dle spisového a skartačního řádu
  • provádí skartaci spisových materiálů
  • eviduje razítka
  • zajišťuje evidenci smluv - kupní, o zřízení věcného břemene, směnné, darovací, nájemní, pojistné a ostatní (mimo bytových, stočné a o nájmu hrobového místa)
  • zpracovává vyhlášky a  vnitřní předpisy a směrnice obce (mimo finančních)
  • vypracovává platové výměry zastupitelů, zaměstnanců obce, náplň práce zaměstnanců obce
  • vypracování pracovních smluv se zaměstnanci obce
  • zpracovává výroční zprávy za předcházející kalendářní rok o činnosti obce v oblasti poskytování informací dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • podílí se na přípravě žádostí o dotace
  • zabezpečuje hlášení v místním rozhlase
  • zajišťuje sekretářské práce pro starostu
  • součinnost při vyřizování stížností a podnětů občanů
  • zabezpečení zasedání  zastupitelstva obce po stránce organizační a technicko-administrativní  (soustřeďování  materiálů, rozesílání pozvánek a materiálů pro jednání, vyhotovení zápisů z jednání zastupitelstva obce)
  • součinnost při zajištění podkladů pro podání žádosti o vydání územního rozhodnutí, stavebního povolení, kolaudačního souhlasu
  • součinnost při spolupráci se zhotovitelem na žádosti o dotace z ROP - zajištění podkladů a příloh k žádosti, zajištění závěrečného vyhodnocení akce
  • zajišťuje přípravu a průběh voleb a sčítání lidu
  • přiděluje čísla popisná a evidenční
  • zpracovává výkazy pro Český statistický úřad
  • zpracovává zprávy o pověsti pro potřeby správních orgánů
  • zajišťuje součinnost při pořizování územního plánu, případně jeho změny
  • zajišťuje agendu veřejně prospěšných prací
  • vydává vyjádření pro stavební úřad ke stavbám RD, garáží apod. dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
  • zajišťuje výkon veřejné správy na úseku ochrany přírody dle zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů
  • přijímá žádosti o pronájem bytu

Účetní

  • ve spolupráci se starostou obce sestavuje a aktualizuje rozpočtový výhled
  • ve spolupráci se starostou obce sestavuje rozpočet obce, popřípadě rozpočtové provizorium
  • rozpis schváleného rozpočtu na jednotlivé položky dle rozpočtové skladby
  • průběžné sledování plnění rozpočtu obce
  • předkládá návrh rozpočtových opatření zastupitelstvu obce
  • zpracovává závěrečný účet obce
  • zajišťuje odeslání žádosti o přezkoumání hospodaření obce
  • odvod příspěvku obce do sociálního fondu
  • zaúčtování mezd, sociálního a zdravotního pojištění
  • zajištění vedení účetnictví obce v souladu s obecně závaznými předpisy včetně provádění měsíčních závěrek a roční závěrky a výkaznictví (rozvaha, výkaz zisku a ztráty, příloha k účetní závěrce, výkaz plnění rozpočtu ÚSC, příp. další dle vývoje legislativy)
  • v návaznosti na schválený rozpočet zasílání a evidence příspěvků příspěvkovým organizacím obce
  • vedení operativní evidence uskutečněných výdajů v členění rozpočtové skladby a dle jednotlivých investičních a neinvestičních akcí obce
  • vedení investičních kont a přehledy investičních a neinvestičních akcí financovaných nebo spolufinancovaných s využitím dotačních prostředků
  • evidence, likvidace a úhrada došlých faktur, vystavení faktur, evidence faktur
  • zajištění odpisování majetku
  • výpočet cestovních náhrad
  • zajištění veškerého platebního styku, peněžních a bankovních operací
  • provádění fakturace hlavní činnosti
  • zajištění provedení inventarizace majetku, vedení inventárních karet budov, staveb a movitých věcí
  • zajištění provedení inventarizace pohledávek a závazků města
  • vedení evidence pozemků a provádění jejich inventarizace
  • návrh směrnic pro vedení účetnictví včetně jejich aktualizace
  • kontrola základních vazeb ve výkazech u příspěvkových organizací a vazeb na účetnictví obce
  • agenda dotací z ROP - součinnost při závěrečném vyúčtování
  • provádění průběžné a následné řídící kontroly dle zákona č. 320/2001 Sb.
  • zajištění financování úvěry, půjčkami
  • finanční vypořádání se státním rozpočtem
  • plnění závazků vyplývajících z uzavřených smluv o úvěrech , záruk ČMZRB (zasílání čtvrtletního a ročního monitoringu hospodaření obcí včetně výkazů)
  • agenda DPH - účtování, předpisy, výpočty, odvody DPH, vystavování daňových dokladů
  • zpracování daňových přiznání - daň z příjmů práv. osob, daň z nemovitostí, daně z převodů nemovitostí, DPH
  • plní úkoly obecního úřadu stanovené zákonem č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změny některých zákonů
  • plní úkoly vyplývající ze zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů a ze zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
  • povoluje provozování výherních hracích přístrojů
  • zpracovává výkazy pro Český statistický úřad
  • vypracovává finanční směrnice
  • zajištění sekretářských prací pro starostu
  • vyhotovuje výkazy VPP

Pokladní

  • zajištění výběru a správy místního poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů
  • zajištění výběru a správy místního poplatku ze psů
  • zajištění výběru nájemného - bytového, z veřejného prostranství, hlášení a vede jeho evidenci
  • zajištění výběru stočného
  •  vede evidenci a uzavírání smluv o odvádění odpadních do kanalizace pro veřejnou potřebu
  • zajištění provozu příjmové a výdajové pokladny, výplaty mezd
  • vede evidenci plateb, neplatičů, nedoplatků
  • zajišťuje vymáhání pohledávek
  • evidence pokladních bloků
  • hlášení v místním rozhlasu
  • zajištění sekretářských prací pro starostu
  • zabezpečení agendy dle zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (smlouvy o nájmu hrobového místa, evidence)
  • vedení evidence a uzavírání smluv o nájmu bytu, nebytových prostor
  • vede evidenci nákladů na nájemních bytech a provádí rozúčtování služeb
  • plní úkoly obecního úřadu stanovené zákonem č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů
  • zabezpečuje odeslání korespondence úřadu prostřednictvím České pošty


Zásady řízení úřadu

  1. Včele úřadu je starosta, který zodpovídá za jeho činnost. 
  2. Starostu v době jeho nepřítomnosti nebo v době, kdy starosta nevykonává funkci (§ 73 odst. 3 a § 79 odst. 1) zastupuje místostarosta. 
  3. Účetní obce zastupuje pokladní obce v případě její nepřítomnosti nebo nemoci